תקלה נפוצה בcitrix
לפני קריאת מאמר זה אני ממליץ לקרוא את מאמר “הסבר על citrix”
במידה ולא השתכנעתם לקרוא:
המטרה של Citrix היא לעבוד על אפליקציות מסוימות בלי להשתמש במשאבים של המחשב שלך.
מה שקורה זה שאנחנו נתחבר לשרת וכל מה שנעשה בעצם ינוהל ע”י המשאבים של השרת.
התקלה:
כאשר לוחצים על אפליקציה בתוך שרת הWEB (שרת הניהול) לא קורה כלום.
אמור להיפתח חלון נוסף עם שולחן עבודה של אחד שרתי האפליקציה.
מאחורי הקלעים:
כאשר נחפש רגע באינטרנט ניראה את הפקודה Qfarm /load.
אחרי שנריץ את הפקודה (אפשר לראות בתמונה) ניראה שמות של שרתי אפליקציה (לא השרתי web הניהוליים), ולידם את העומס עליהם.
לפי העומס שרתי הניהול מחליטים לאיזה שרת אפליקציה לנתב (load balancing).
במידה והעומס כזה:
0-9998 השרת תקין ולפי המספר נוכל לדעת כמה עומס יש עליו.
9999 לא נוכל לדעת כלום על העומס, כי לא הוגדר מחשב עומס.
10000 הוא הגיע למקסימום בקשות.
20000 יש בעיית תקשורת בין השרת אפליקציה לבין השרת עם הרישיון.
כמו שאפשר לראות בתמונה יש לנו בעיה עם הקישוריות לשרת עם הרישיון – בדרך כלל שרת ניהול.
דרכי פיתרון:
1. להוריד hotfix של citrix – פחות כיף
2. לאתחל את הIMA Service בשרת אפליקציה הבעייתי, מה שאמור לטעון מחדש את הרישיון.
3. במידה ו2 לא עובד נצטרך להוריד את הIMA Service ולרשום בCMD את הפקודה dsmaint recreatelhc – יצירת cache חדש – ואז להעלות את הservice מחדש.
4. יש עוד כמה פתרונות מסובכים אפשר לחפש על זה באינטרנט
בהצלחה!